onsdag 23 januari 2008

från radiostudion...

Sitter med ljudtekniker Patricia Viguurs och spelar in sista bitarna av Taxi som ska sändas i Sveriges Radio snart.

Vi häpnar över alla era fantastiska, underbara, generösa kommentarer och välkomnande ord! Tack! De värmer i våra hjärtan. Mitt och Patricias och lilla knytets som enligt barnmorskan imorse har en puls på 140. Kaninhjärta! Är den helt otränad?

Barnmorskan Titti Ö tog alla prover och kallade mig för A-mamma. Jag behöver varken järntillskott eller andra vitaminer. Blodsockret är perfekt och jag tappade hakan och undrade vart alla bullar, semlor, nötchoklad, cookies, äppelpajer, pannkakor tagit vägen? Har mitt system en hemlig depå som ligger latent till efter förlossningen? När jag berättade för Titti hur mycket sötsaker jag konsumerar dagligen bleknade hon en smula. "Du kan väl försöka bergänsa sötintaget till eftermiddagarna bara?" frågade hon vädjande. "Tänk att du ger bebisen en insulinchock varje gång." En sann A-mamma är vad jag är. Vill du också bli en sån - följ mina förödande kostvanor! Annars riskerar du att B-klassas.

Nu måste jag promenera hem till semlan. Skriv, skriv, skriv till mig för att mätta mitt sötbegär. Måste massera magen med mandelolja, måla naglarna och skriva om brottshärvan i Rinkeby som nu utreds.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar