måndag 21 januari 2008

Guldbaggegalans guld och glitter

Sissela Kyle lika vasst humoristisk och cool som vanligt! Men klänningarna var frustrerande fula.

Bästa tacktal: Mikael Segerström (Darling) med sin lantliga ödmjukhet, sin varma humor, personliga stil och uppriktiga glädje välte han mitt hjärta. Grattis!

Bästa birollstack: Hassan Brijany - skönt med en utblick mot världen och en hyllning till yttrandefriheten. Senast idag förbjöds You Tube i Turkiet.

Film man måste se: Du levande av Roy Andersson som sopade mattan.

Film man blir sugen på att se: Darling

Roligaste inslaget: "Ett öga brunt" med min kompis Andreas Wilson som går från snobb till slumm. Skrattade så jag grät.

Bäst klädd: Den evigt unga och vackra Lena Endre som borde tagit av sig kappan för jag ville se klänningen under. Påminde om min modeikon Audrey Hepburn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar