lördag 26 januari 2008

Sex och den Vidriga vågen..

Var på Teatergrillen på något som var planerat att bli en lugn tjejmiddag med min konsulkompis Lina van der Weyden från Los Angeles och Jessica. Det slutade med att vi blev tio kring bordet och middagen förvandlades till en fest. Bristen på spontana sociala sammanhang brukar jag klaga på i Sverige. Att vi alltid ska planera så mycket i förväg. Jag hade fel.

Vid entrén stötte jag på en tjej med stor mage. Jag frågade vilken månad hon är i och hon svarade att hon redan gått två dagar över tiden. Ändå var hon ute. Själv skulle jag ligga med tidtagaruret och vänta in värkarna. "Hem och ha sex" uppmanade jag henne. Nu har jag ju läst allt om graviditet och förlossningar och sex kan faktiskt påskynda processen!

Vid midnatt gick vi förbi den exklusiva privatklubben Noppes. Där hade jag aldrig varit. Det är members only. Vi fick följa med en sån. Jag kände mig verkligen som en spion i den fina världen. Jag hade väntat mig svensk aristokrati med bubbel och feta cigarrer, chict, galet överklassigt men jag blev besviken. Åtta snubbar kring en bar. En kom fram och pussade på mig. "Påminn mig" bad jag skamset. "Torbjörn, din gamla Mc Donaldschef!" sa han glatt. Shit. Då var jag 18 år igen. Redo att skura golvet. I ett år arbetade jag i Rissne-restaurangen samtidigt som jag studerade på universitetet och jag lyckades avancera från grillen till kassachef. Efter det mötet gick jag raka spåret hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar