måndag 21 januari 2008

Slagen schlagerstjärna

Plötsligt, typ nyss, ringde mobilen. Det var en gammal schlagerstjärna som jag mött flyktigt ett par gånger. Hon ville berätta något viktigt. Efter hennes medverkan i Melodifestivalen mötte hon en man som misshandlade henne. Det pågick i flera år. Hon har inte fått något stöd. Jag lovade träffa henne och har bett att få se polisanmälningar och annat underlag. Helt sjukt.

Nu fan ska jag måla naglarna, kolla Guldbaggegalan med roliga Sissela Kyle, läsa Sattarvandis "Still", återlämna de handmålade kopparna som jag fick låna av grannfru Nelly, laga middag (det blir musli med honung och frön och mammas äppelpaj med glass till dessert) och sen får det vara nog.

Dagens uttryck: "Kollektiv kollaps" i Studio ett i P1

                            "vomerade verbalt" i DNs TV-recension

Jag är svag för allitterationer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar