torsdag 24 januari 2008

Svar till Anders Sundholm

"Hej Alexandra.
I Metrointervjun den 23/1 08 berättar du att du växte upp med en ensamstående morsa tillsammans med dina två syskon. Du säger också att hon fick kämpa jättehårt för att allt skulle fungera. Men var fanns din pappa under den här tiden? Om inte jag missminner mig har jag läst att din pappa kom som politisk flykting till Sverige från juntans Grekland. Kan du förklara hur det ligger till. Anders Sundholm"

Min pappa jobbade på en grek-norsk oljetanker som reste jorden runt i 2,5 år. När han kom hem till oss i Sverige dröjde det inte länge innan han och mamma skilde sig, Mer om detta och min uppväxt kan man läsa om i min självbiografiska bok "Bortom mammas gata" som man kan beställa här eller hitta på biblioteket. Som många andra barn i Sverige växte jag upp med en stark mamma och en frånvarande pappa. Det hoppas jag att du slapp. Må bäst, alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar