torsdag 24 januari 2008

Sveriges bästa skådisar spelar in Taxi

Hade jag fått börja om mitt liv hade jag skippat statsvetarstudierna för att istället satsa helhjärtat på en regissörskarriär. Nu spelar vi in min bok Taxi med Sveriges bästa skådisar i Sveriges Radio. Producenten Monika Bohman är kapten på skutan och varenda dag i studion är en fest.

Att regissera Michael Nyqvist - denna fantastiska skådespelare som iklätt sig allt från tunga, ångestfyllda Norén-roller till komiska mansfigurer - var en sann och minnesvärd njutning. Jag älskar Michael Nyqvist. Jag älskar superproffsiga David Dencik och  Richard Wolff som kom in rufsig i håret och rev av en historia och blåste liv i den med sin unika röst. Samuel Fröler, allas vår Skärdgårdsdoktor, trotsade sin förkylning och gav sig hän, Hassan Brijany som just fått en Guldbagge läste så att vi alla rös, underbara Andreas Wilson, Özz Nujen som växlade brytningar som ingen annan kan...Alla är fantastiska. Nedan en inspelningspaus. När bilden tagits lyckades jag tappa alla sushibitar på Micke Nyqvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar