tisdag 22 januari 2008

Välkomna till min blogg!

Vansinnigt, varmt välkomna till min blogg!

När alla andra tröttnat kliver jag in på bloggscenen och trippar runt och trampar ny mark. Jag behöver er. Frilanslivet är fantastiskt inspirerande men förbannat ensamt och mitt behov av ett fikarum, av arbetskamrater och en redaktion växer i takt med min mage. Nu får ni vara mina fikavänner. Tillsammans kan vi följas åt i vardagen, vi kan kommentera kaoset och reflektera och resonera kring livets festligheter och förtretligheter.

Ni får följa med på mina resor i den stora och den lilla världen. Så blir det en del om det lilla livet som rör sig inom mig. För första gången i mitt liv ska jag bli mamma. Det är en omtumlande process, en sann utmaning som jag tar mig an med skräckblandad förtjusning. Min kropp är inte längre min. Nu tillhör den någon annan som ger sig till känna med sparkar och slag och som tvingar på mig en mängd restriktioner. Farväl rökning, drinkar, rå fisk och skaldjur, kampsporter, huvudstående - allt ska bort. Men jag mår bättre än någonsin. Tjock och glad, pigg och stark med ett nytt självförtoende om vad min kropp kan skapa. Inga spyor, illamåenden, foglossningar eller krämpor. Mitt enda problem förutom en släng förlossningsfobi är att min redan oändliga aptit nu fördubblats. Om jag skrev vad jag äter dagligen skulle ni stämma mig eller låsa in mig...

Ni är hjärtligt välkomna och jag hoppas vi får en härlig, inspirerande tid tillsammans. Jag ser fram emot era  kommentarer, era tips och idéer, era frågor och funderingar. Tack för att ni finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar