fredag 29 februari 2008

Beskriv lycka och vinn min Taxi

Åsa Petersen skriver om Lycka på sin blogg och bollar över till mig. Lyckan varierar för mig. Den är som en daglig börsnotering. För mig, just idag, är lycka när jag i gryningen passerar den somalisksvenska spärrvakten som spricker upp i ett leende och önskar mig lycka till med bebisen! Just då känner jag att jag finns. Någon ser mig. Jag är en människa bland medmänniskor.

Lycka är när man får det man är värd och rättvisa råder.

Lycka just idag är när min älskade vaknar, trots att han somnade sent, och fixar frukost till mig som är extra ynklig i begynnande influensa.

Lycka är att jag har en mängd människor jag älskar som har varit mina följeslagare i livet i många år. De sviker aldrig. De finns alltid där vid min sida.

Lycka är ett kristallklart, turkosblått hav i solsken där jag kan leka och njuta av friheten att finnas till.

Lycka är löftet jag bär inom mig och längtan efter det.

Vad är lycka för dig?

Skönaste lyckoformulering vinner min bok Taxi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar