onsdag 27 februari 2008

Officiellt 70

Mina damer och herrar, kamrater och fosterlandsvänner, härmed har jag den stora äran att annonsera, från Sveriges Radios studio 37 och Ring P1. att jag härmed väger 70 kg. Imorse, när jag klivit ur duschen, ställde jag mig motvilligt på glasvågen. Tog av mig hårklämman i hopp om att minska till 69,9 men vågen vägrade göra rabatter. Smörjde in magen med mandelolja som motverkar bristningar och ställde mig på vågen igen. Den envisa djäveln... Tio veckor kvar och redan 17 kg upp.

Jag väger lika mycket som den här:

Inatt sparkade bebisen frenetiskt. Jag kan hennes dygnsrytm nu. Hennes eller hans. Vid 22-23 råder sparkkalas. Strax efter 4, när jag är mitt i en gripande dröm, kör hon sitt träningspass. Jag i min tur väcker hennes pappa genom att placera hans hand på hennes fot. Sen somnar vi när hon lugnat ner sig.

Obs det här är INTE min mage men så här känns det!

Under graviditeten drömmer jag mer och intensivare än någonsin. Det är spännande, bizarra, färggranna drömmar fyllda av budskap. Dessvärre skriver jag sällan ner dem i min dagbok. Det ska jag börja med.

Så fort min lillasyster vaknat ska ni få bilder på min färska mage och mina 70 kg. Rund och fin siffra.

Dagens ord i mediaflödet: Sarkofob. En man vägrade skaka hand med Frankrikes president Sarkozy. Presidenten svarade: "Dra åt helvete jävla idiot." De som ogillar presidenten har nu döpts till Sarkofober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar