måndag 25 februari 2008

Promenad i solen

Har ni sett Stockholm i solljus?

Världens vackraste stad när solen gör oss den äran är min hemstad Stockholm. Efter Ring P1 promenerade jag och Jiasi Macielsom svarar i telefonslussen, längs hela Strandvägen. Solen sken och folk sken upp. Jiasi bar min handväska med motiveringen: "Gravida kvinnor ska inte behöva bära tungt!" Vilken kille. Inte bara snygg och smart utan också sympatisk och solidarisk.

Vartenda steg jag tar tynger jorden allt djupare. En smärre jordbävning orsakas och jag känner vibrationen i marken. "Hur stor kommer du att bli?" undrade producenten Tove Leffler imorse med illa dold förskräckelse i rösten.

Tio veckor kvar men varje dag känns som ett år i väntan på ankomsten.

Nu har jag börjat samla in filmer och serier för jag måste koppla av och det är jag usel på. Ska kedja fast mig själv i soffan med en bunt filmer. Föreslå favoriter och framför allt komedier! Jiasi ska låna mig serien "The Wire" som han tror jag "kommer gilla fett".

Nu ska jag luncha med lillsyrran Dimitra på Herman's- vegokäk med utsikt.

Vi ska prata om dagens debattämne, modersmålsundervisningen, eftersom Dimitra är lärare och precis som jag har hon gått i en grekisk hemspråksklass i Knutbyskolan där hon hade superläraren Stavros Loukas från TVs "Klass 9 A" som klassföreståndare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar