lördag 22 mars 2008

Another day in LA

Plotsligt stod jag tatt ihoptrangd mellan Charlie Chaplin och Marilyn Monroe som klappade pa min mage. Utanfor Kodak Theater star en massa kamouflerade kloner som for en dollar poserar med turister fran hela varlden. Sjalv hatar jag sadana turistattraktioner. Greta Garbos fotavtryck ar ingenting for mig. Hellre snackar jag med ett kassabitrade pa K-Mart.

Pa Urth Cafe vid Melrose Ave/ La Cienega tog vi lunch. Det har är mitt favoritstalle i vanliga fall men mina kompisar lat mig inte bestalla bullar utan insisterade pa salladsblad och palmhjartan. Som om jag slogs for mitt liv pa en Robinson-o. Lyckligtvis kom Alexander Skarsgard och raddade mig. Da fick jag nastan en sockerchock. Han letar lagenhet i anglarnas stad for en vampyrserie han spelar in fram till juli.

Sen hängde vi vid Linas pool och trots att den kaliforniska solen stekte starkt avstod jag fran att svalka min vaggande valnad.

Pa Rodeo Drive blev det inte mycket till shopping kan jag rapportera. Kvinnan pa Herve Leger envisades med att jag borde investera i ett minimalt kroppsfodral som morot for att ga ner i vikt efter forlossningen. Yeah right.

Pa Bonpoint masserade expediten min mage och berattade fortroligt att Jennifer Lopez bestallt allt till sina tvillingar darifran. Jag och Jenny from the Block har dessvarre inte samma bebisbudget. Tom Cruise hade tydligen just varit dar och tjackat bjallra i silver till en bebis. Varfor kopa i silver nar man kan specialbestalla i platina?

Efter en shoppingfrenesi som kan liknas vid ett epileptiskt anfall om det inte vore for att alla mina kassar var fyllda av bebisklader tog vi middag pa Boa Steakhouse i Santa Monica tillsammans med mina kompisar plus en svensk musiker och ett gulligt konsultpar.Vackra människor, trevlig personal, mjuka biffar och en silvermane som smeker vattnet. Sen minns jag inget mer.

Om amerikanska valet som jag foljer flitigt kan jag rapportera att jag tyvarr tror att Mc Cann, republikanen, kommer vinna. For forsta gangen i varldshistorien toppar ras och genus agendan men de tva demokratkandidaterna har fastnat i en destruktiv kamp som far forodande konsekvenser for dem bada. Den vite, gamle mannen kommer in som vanligt och tar hem segern nar Obama & Clinton ligger utslagna i var sin ringhorna.

Obama borde ju engagera Muhamed Ali i sin kampanj. Kan nagon tipsa honom om det?

Klockan ar strax sex pa morgonen, ny dag, varm och fuktig, full av loften.Vi drar snart till Venice Beach. Sen vill jag till The Ivy på Robertson str.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar