måndag 31 mars 2008

Brinnande linsgryta

Nu har jag skrivit klart min Metrokolumn om Las Vegas- Klicka här och läs.

Sen skrev jag tre rader på min bok, applåd, och en artikel om Rodos som är en ö jag kan som min bakficka och där jag också är fjuttig delägare i en grym glassbar med organisk, ekologisk glass och hälsosamma smoothies med spirulina, vitaminer, mineraler mm. Kolla gelaterie.gr. Vi söker för övrigt språkkunnig personal som vill jobba där under sommarmånaderna.

Nu har jag lagat min grekiska linsgryta - igen. Den blev gudomlig. En järnbomb för gravida och andra som behöver vitamininjektioner. När jag ätit två tallrikar kom Johan och skulle krydda lite extra. Jag smakade och förvandlades till en eldsprutande drake. Nu är grytan sabbad utan att han ens hunnit smaka. Vi försöker rädda den med att tillsätta sötpotatis, celleri och morötter. Håll tummarna.

Strax är det dags för insamlingsgala för barn med cystisk fibros. Jag har lovat att gå men måste fixa håret och välja klänning.Kanske någon nedan? På dessa plåtningar trodde jag att jag var gigantisk. Inte anade jag vad som komma skulle. Tjugo kilo senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar