måndag 31 mars 2008

Femmans blattehumor

Har ni sett Sveriges sämsta humorserie? Jag såg den nyss med en skämskudde för ansiktet och visste inte var jag skulle gömma mig. Så pinsamt. Al-Fadji & Co sänds på femman efter underbara Hundra Höjdare med Filip & Fredrik och innan intelligenta Seinfeldt. Al-Fadji är en liten, blattemupp som uppfyller alla fördomar om invandrare - slåss, snor, svär, spottar, stampar sönder en stackars igelkott, fuskar med försäkringskassan och det känns så djävla sunkigt och 80-tal att jag undrar vem som släppt igenom skiten på femman? Är det Ny Demokrati som producerat?

Ingen skrattar och ingen fattar vad de säger när de försöker anlägga en brytning de inte har. Här staplas rasistiska klyschor på varandra och jag undrar vilka som förväntas garva åt eländet? Grabbarna bakom borde studera Ali G, Borat, Seinfeldt och en massa afroamerikanska komiker som på ett begåvat sätt skämtar med etnicitet, minoritet, rasism och får oss att skratta så tårarna rinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar