söndag 16 mars 2008

Söndagsshopping

Nu har jag just skrivit klart min Metro-kolumn som handlar om veckans hetaste debattämne: Shoppinghysterin som naturligtvis göds av både bloggar och medier. Som en drabbad kompis sa till mig: Vill man bota sitt shoppingberoende är första steget att sluta köpa tidningarna.

Det finns faktiskt ett behandlingshem för shopoholics vid Kolmården. Själv tillhör jag den fobiska skaran som inte ens vågar skaffa ett kreditkort. Efter alla år i TV-branchen tror jag dock att jag lärt mig ett och annat. Jag har fått och lånat en massa fantastiska kläder gratis, både för fotograferingar och inspelningar och då inser man till sin stora besvikelse att lyckan inte är långvarig. Den håller i ett par dagar och sen är tomheten tillbaka. Nu har jag varit tvungen att inhandla en del gravidkläder som jag faktiskt tänker lotta ut till er som vill ha här på bloggen. Så fort bebisen kommer, så klart. Glädjen i att ge bort är större än i att få. Läs min krönika på nätet eller i papperstidningen på tisdag och tyck till.

Nu filmtajm och glassdags. Love. a

En av alla fantastiska klänningar jag fått, designad av min bästis Marina Kereklidou. Foto från Melodifestivalen 2005.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar