onsdag 23 april 2008

Flickor utan frukost

Fan fan fan jag vaknade febrig. Kan man föda förkyld?

Läste en del nördiga nyheter idag. DNs förstasida: "Med en rejäl frukost föds fler pojkar" De engelska forskarna som hävdar detta måste vara ute och simma i Themsens grumliga vatten. Jag äter världens fetaste frukostar alltså borde jag få en pojke på posten. Idag blev den blåbärsmoothie med grapefrukt, två scrambled eggs, en stor avocadomacka, en rooibosté med honung och en knäckemacka. Allt made by J. Ändå tror jag att de har fel. I Grekland finns ingen frukosttradition förutom kaffe och en cigg. Ändå föds flest pojkar där. Hur går det ihop kära fis-n-chips-forskare?

I Sverige är vi berömda för våra frukostar med gröt och smörgåsar alltså borde flickorna försvinna ju bättre frukostvanor vi får. Ni kanske genomskådar min oro och önskan. Jag vill ha en flicka.

Frukosten för dig som vill ha flicka: Frappé (grekisk iskaffe) i min favoritstad Chania:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar