torsdag 24 april 2008

Förlåt

Skriver en artikel om Kreta som är en av mina favoritöar i världen och längtar dit som en tok. Mina kompisar från Grekland ringer och idag åker alla ut till övärlden för att fira påsk. Själv sitter jag här fet, förkyld och förlossningsfobisk och drömmer om en sandstrand och ett svalkande havsdopp.

Mamma ringer och rapporter från Rinkeby: Nu färgar jag påskäggen och har hängt ut ett rött skynke på balkongen enligt gammal grekisk tradition. Ingen fattar någonting utom grekiska grannen som också hängt ett rött skynke.

Påsken är förlåtelsens och försoningens högtid. Människor ber varandra om förlåtelse. Jag funderar vilka jag borde be om förlåtelse och därmed frigöra mig från den bördan. Ni som någonsin blivit ledsna av något jag skrivit eller sagt - förlåt. Vem vill du be om förlåtelse?

Efter fem timmars skrivande är det dags för fotvård. Sist var det i Los Angeles för tre veckor sen. Gravidfötter behöver omvårdnad och omtanke:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar