onsdag 30 april 2008

Moviestar på första maj!

Pluggar repliker inför min långfilmsdebut imorgon. Höggravid ska jag ta mina första staplande steg som skådis hahahaha. Och det är ingen svårmodig, lågbudget dogmafilm vi snackar om. Inte heller blir jag Bondbrud. Nej, det är filmatiseringen av Stieg Larssons mästerverk Millenietrilogin. Kostymansvarig ringde och beklagade sig över att de inte hade gravidkläder. Fullt begripligt. Jag får leta i min garderob. När jag blev tillfrågad för ett halvår sen berättade jag om mitt växande tillstånd och den storsinte regissören svarade: Leve fertiliteten! Det tackar jag för med tanke på att vissa gravida förlorar sina jobb när de ska bidra till nationens nativitet. Jag slipper dock göra mina egna stunts. Min dröm har nämligen alltid varit att få spela actionhjältinna på film men nu blir det svårt att fälla skurkar med snygga roundkicks. Ni får hålla tummarna att vattnet inte går under inspelning. Nu är jag så nervös att jag måste äta glass för tredje gången idag.

Janne Josefsson ringde och frågade om jag kunde flyga till Gtb och medverka i "Debatt" imorgon om DN-artikeln som jag bloggat om längre ner, dvs huruvida medierna mörkar sanningen om invandrarna. Dessvärre får jag inte längre flyga så jag får snällt titta på debatten hemma i TV-soffan. Redan nu anar jag att det kommer låta precis som det har gjort de senaste femton åren. Jag vädjar: Kom med något nytt. Överraska mig. Annars är risken stor att jag somnar igen.

Och definiera gärna ordet invandrare. Ty de flesta av oss som ni slentrianmässigt kallar för invandrare har slutat vandra för länge sen. Vi är svenskar och vi är här för att stanna. Nu ska vi fira valborg. Framför TVn. Utan sprit. Trevlig kväll!

Nedan stolt svenska gör reklam för Svenskt mode (0046-projektet) i Grekland:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar