söndag 27 april 2008

Påskdag i Skärholmen

Lugna lördagen innehöll frenetiskt pysslande hemma - känner mig som en desperate housewife i väntan...Nu har balkongen förvandlats till en trädgård med hortensior, penséer och nedan blommor som jag hittade på Medis och inte vet vad de heter. Vet som vanligt inte hur man vänder mobilbilder.

Kollade några avsnitt av "Curb your enthusiasm" med Larry David och somnade tidigt med hög feber. Det var första gången jag inte orkade fira påskafton - gå i kyrkan vid midnatt, bära med mig ljuset hem, äta inälvsoppa och festa tillgryningen. Men nu minsann ska jag åka till Skärholmen och fira fina påsken med grillade lamm och andra små djur och en massa grekiska påskdelikatesser. Ska ta bilder så ni får se. Hela familjen ska hem till Theos familj dvs min syster Dimitras fästmans familj som är riktiga festfixare. Sist jag var där bjöd de på en sagolik mastodontmiddag och krossade därefter hela köksporslinet. Idag tar jag på mig hjälmen.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar