tisdag 22 april 2008

Soltörst

Sverige klär i solsken. Nu har jag blivit intervjuad och sällan har jag varit så förvirrad. Journalisten måste ha trott att jag går på droger. Gick på manikyr och höll på att somna med händerna i parafin. Ni som är gravida - unna er behandlingar. Det finns en hel del billiga varianter. Nu glittrar mina naglar i orangerött. Hängde en stund med Nisha som har en sexveckors bebis - ljuvlig liten varelse som grät så väggarna vibrerade. Tjejen bredvid pluggade lyckligtvis traumahantering för sjuksköterskor.

Nu måste jag redigera min bok Taxi som översatts till grekiska - puh.

En grekisk journalist skickade mig nedan bild för att påminna mig om det grekiska solskenet på min terass. De firar påsken på stranden med havsbad. Jag ljög att vi har lika varmt yeah yeah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar