fredag 30 maj 2008

oooaaaaaaa och svar till Ia

Kära Ia, du undrar vad jag gillar mest av allt jag gjort. Det är svårt att välja. OS 2004, Melodifestivalerna, när jag släpade ut statsminister Persson till Rinkeby, blev utslängd av Le Pen i Front Nationals högkvarter i Paris under intervjun, intervjuerna med Maradona, Isabel Allende, Roger Moore, Roberto Cavalli mfl, mina shower i grekisk TV för att bara nämna några. Men mina böcker har ändå varit mina bebisar - innan jag fick fröken ooooooaaaaaa som skriker mer än en samlad supporterklubb under ett dramatiskt derby.

Taxi, min senaste bok, som just kommit ut i pocket, är djupintervjuer jag gjort med taxiförare runtom i världen, från New York till Nairobi. Det är fängslande, nakna berättelser som får läsaren att skratta och gråta. Om jag hinner ska jag lägga ut recensioner i sidospalten...

Nu gråter min lilla snäcka så mycket, igen, att jag måste ta upp henne. Hon sover aldrig. God help me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar