fredag 30 maj 2008

Till Törnros & premiärpromenad

Du har rätt Törnros, man ska ha höga ambitioner i livet. Det hade jag också. Men man ska inte ha höga ambitioner för andra dvs sina barn. Så, vänner, jag skämtar när jag säger att min lilla syrsa ska erövra världen. Det enda jag vill av henne är att hon blir en god och lycklig människa. Sen får hon gå sina egna vägar. Hon kan inte förverkliga sin mammas drömmar. Nu ska jag bada henne för hon har gråtit hela natten och spytt rejält två gånger. Att se mjölk spruta ut genom de mikroskopiska näsborrarna är en skräckupplevelse.

Igår tog jag ut henne på en första promenad. Jag var som Bambi på hal is. Kunde inte ens passera övergångsstället utan att få hjärtklappning. Det var riktigt läskigt och när firande studenter på lastbilsflak korsade vår väg ville jag bara börja gråta. Skriver snart om Irakkonferensen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar