fredag 23 maj 2008

"Brösten växte i direktsändning"

Den löpsedeln kunde man läsa för några år sen när Charlotte Perelli gjorde Melodifestivalen samtidigt som hon ammade. Nu fattar jag vad hon menade då. Jag hade Mariana, lillasyster Dimitra och mamma på besök när mina naturligt sprängfyllda bröst som skulle få Pamela Anderson att rodna började läcka liv. Mycket märklig känsla. Tur att jag inte satt i något viktigt möte med en massa herrar utan egna erfarenheter av mjölkproducerande behag.

Bebisen fick fina presenter av Mariana och jag längtar efter att få klä henne i alla små ljuvliga klänningar. Hennes garderob slår snart min i omfång. Min kompis Natasa i Grekland har beställt en fantastisk Dior-klänning från Paris som hon ska få i juli när vi åker ner till Mykonos. Själv har jag varken råd eller lust att lägga så mycket pengar på plagg som hon kommer växa ur i raketfart.

Nu ska jag och J titta på Melina Mercouris Oscarsbelönade film "Aldrig på en söndag" och äta mammas äppelkaka med vaniljkräm till. Livet med en bebis är som en härlig, harmonisk vaggvisa med trygga toner av kärlek. Ett litet lojt leende ger ett enormt lyckorus. En vag vinkning är en fest för oss föräldrar. Jag förstår inte varför folk klagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar