måndag 30 juni 2008

Aftonbladets miss mm

Vilken tur att jag har en blogg och har Er där ute som läser kvällstidningar. Sånt är numera lyx för mig. Har Aftonbladet skrivit att jag är ensamstående mamma? De måste vara knäppa. Jag har nämligen en ensamstående mamma som fostrat oss tre flickor. Nu när jag själv blivit mamma, inser jag mer än någonsin vilken hjälte min och alla andra mammor är. Jag är lyckligt lottad och har min älskade Johan som är en underbar man och pappa till Melina. Man ska inte tro på allt som står i tidningarna tydligen. Igår ringde en väninna från Aten och var sur. "Varför har du inte bjudit in mig till din fest?" undrade hon. Vilken fest, frågade jag som är så långt ifrån fester man kan komma. "Den fina, stora festen på Mykonos i juli som det står om i Hello Magazine" Det var mer än jag visste. I grekiska tidningar kan man läsa att jag gifter mig i september och en massa andra fantasifulla scenarier.

Hur jag får mitt hår att glänsa? Ja, sluta sov så får svallet lyster! Nä jag har investerat i fina hårprodukter från Matrix och allt jag gör är att tvätta håret så sällan som möjligt. Max två gånger i veckan och sen lägga upp det i spolar när jag hinner. Det är allt. Inget tjafs.

Idag ska jag föra ett TV-samtal med Dubravka Ugresic som är en fantastisk författarinna på Sverigebesök. Det får ske mellan två amningar. Dessförinnan ska snittet kollas av min barnmorska Titti och jag ska ta med Melina på fotvård. Den klämda nerven är bättre och smärtan känns bara när det ska dammsugas hemma. Då gör det ont. J har börjat undra lite så vi får se hur länge det håller.

Sist men inte minst, ni är helt underbara. Jag är så glad över den här bloggen och alla era uppmuntrande, kärleksfulla, visa, lärorika inlägg. Tack! Må ni alltid ha solen i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar