onsdag 25 juni 2008

Drömmar & Mardrömmar

Det är inte ofta jag drömmer nuförtiden. Jag hinner inte. Om jag drömmer är det mardrömmar. Häromnatten var det Tom Cruise. Han kom förbi med sitt privatflyg och frågade om jag skulle med. Visst, sa jag och hoppade på. Top Gun drog i spakarna och när vi äntligen var högt uppe i himlen kom paniken som en panzarvagn. Min beeeebiiis! Jag glömde bort min bebis. Hur ska hon överleva? Ingen annan kan amma henne. Hon tar inte flaska. Hon kommer svälta. Så vaknade jag. Hon sov så klart och Tom Cruise hade redan dragit. Det är alltid liknande panikdrömmar. Vad drömmer ni?

Jag åt färdig risgrynsgröt till frukost med kanel och kardemumma. Det är synd med de där plastkorvarna man kan köpa för det blir så geggigt när man skär upp dem med en kniv och sen måste man äta upp hela för att det inte ska rinna ut en massa risgröt. Nu åt jag gröt för fyra pers för att bespara kylskåpet en massa kladd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar