måndag 23 juni 2008

Fyfan för FRA

En gång i tiden var Sverige ett föredöme när det gällde att kritisera diktaturer som kränker mänskliga rättigheter och inskränker yttrandefriheten och den personliga integriteten. När vi nu håller på att förvandlas till gamla DDR eller Sovjet där staten sprättade privata brev och avlyssnade samtal är det de som förr var mest kritiska, dvs liberalerna, som nu röstar för FRA som borde stå för Fascistisk Registrering och Avlyssning.Själv skiter jag rätt mycket i lagen för egen del. Om någon skulle avlyssna mina samtal och läsa mina mail just nu skulle personen bara börja gäspa över alla blöjbyten och sömnlösa nätter som avhandlas. Men ändå. Det handlar om att politikerna under några sköna sommardagar säljer ut det mest värdefulla vi har. I ett annat land hade man gått man ur huse för att protestera. Vad ska jag svara min dotter när hon en dag frågar hur jag kunde låta de som styr döda demokratin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar