måndag 23 juni 2008

Sommarshopping

Min shopping blev årets skämt. Inte en skrikande bebis utan två. Jag, min Mellie och min kompis Nisha med sin 3-månaders bebis Nora bestämde oss för att göra gemensam sak av shoppingen. Vi började på NK. Tre minuter senare satt vi på restaurangen med var sin orörd lunch och två gapande, griniga flickor. När jag skulle prova baddräkter skrek min Melina som om någon torterade henne och visst jag kände för att göra samma sak när jag såg mig själv i spegeln. Det var inte en sympatisk syn. Till slut tog jag den dyraste baddräkt de hade, som inte var på rea, men som lovade mirakler för feta figurer. Jag såg fantastiska klänningar till min gamla kropp och det kliade i händerna att få prova allt men min boss i barnvagnen vägrade.Jag kom hem med två strandklänningar från Zara och den röda baddräkten som ni inte kommer att få se mig fotograferad i, även om jag gärna roar er. Min kompis Nisha gav upp ganska tidigt och gick till sitt favoritställe, Åhléns amningsrum, som hon hyllar förbehållslöst. Själv bytte jag på min bebis helt öppet på ett café där vi tog en latte. Nu måste jag amma.

"Jag har aldrig varit så ensam"  (metro.se) Läs min kolumn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar