torsdag 26 juni 2008

Svar om skrivande och foton

"Skriver du inläggen själv eller gör någon annan det åt dig? Åke Green"

Du måste skämta kompis. Vem tror du skulle vilja skriva åt mig? Skulle jag avlöna någon som rapporterar om en nybliven amatörmammas vardag? Tror du att mammapengen täcker sådana kostnader? Faktum är att bloggen för tillfället är mitt största nöje. Min lilla oas. Bitvis min enda kommunikation med vuxna och min tröst i tillvaron. Jag klämmer in mitt skrivande mellan amningar, blöjbyten, disk och tvätt. Snabbt skrivande och glädjande läsning av era kommentarer. Det tackar jag verkligen för.

Mina bokprojekt har däremot fått vila för trots att jag trodde att jag skulle ha all tid i världen under mammaledigheten att både skriva en magisteruppsats och avsluta min bok så har jag insett att jag varit alltför optimistisk. Blogg och åtskilliga krönikor är allt jag hinner med när mitt solsken slocknar eller när hennes fantastiska pappa tar hand om henne på kvällarna.

Jag har också fått en klok fråga om exponeringen av min bebis. Det har jag funderat mycket på. Det har inte varit en enkel avvägning. Men eftersom min blogg har kommit att handla så mycket om henne, graviditeten, mitt nya mammaliv och allt det som hör till har jag velat dela med mig. Sen får man sig en tankeställare när bilderna publiceras utan tillstånd. I fortsättningen blir jag sparsammare. Det blir bara bilder på Muhammed Ali.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar