onsdag 9 juli 2008

800 grader

Pa det sagolika hotellet Kirini i Oia dar vi hade jacuzzi bade pa terassen och i badrummet och en magisk utsikt fick vi klart for oss att bebisen bestammer. Hon ville varken ut pa middag eller promenad. Istallet fick det bli roomservice och J gick runt och fotograferade. Anledningen till att vi byter hotell ar att J ar har pa jobb for den fantastiska tidningen RES dar jag i juli-numret skriver om min Kinaresa!

Jag har just varit pa Notos SPA for att lindra mina ryggsmartor av all amning. I hettan ammar jag varannan timme dygnet runt och min lilla shrimp ligger naken utan bloja. Hon har annu inte badat i havet men jag siktar pa att introducera henne pa Mykonos. Jag alskar havet!

Idag motte jag den moldaviska staderskan Nora med tofsarna. Hon blev helt betuttad i min lilla pudding och ville leka och nypa henne i hullet. Sen berattade hon om hennes egen dotter, Sofia, som ar fem ar. Hon bor hemma i Moldavien. Det var lange sen de sags. "Jag sliter sa hart for hennes skull. Varenda kvall ringer jag henne och hennes rost ger mig kraft att orka fortsatta!" Det ar Noras syster som tar hand om flickan. Innan hon gar vidare till nasta rum sager hon att hon garna tar hand om min Melina om vi vill ga ut. Jag kan emellertid inte lamna bort min bebis. Minnena fran nar jag blev lamnad hos mormor i den grekiska bergsbyn som barn nar mamma var tvungen att jobba i en garnfabrik  gor fortfarande ont. Mamma kom och halsade pa varannan helg och det var mina gladaste dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar