måndag 7 juli 2008

Bebis pa vinprovning

Nu har Melina varit pa vinprovning ocksa. Det gick inte sa bra.Total disaster. Vi bor pa Zannos Melathron nu, ett underbart hotell i en by med hisnande utsikt. Forsta hotellet var La Maltese och nu flyttar vi till Oia, byn med varldens vackraste solnedgang. Foton kommer. Igar gled vi ner till stranden, satte oss pa en beach bar som Melina evakuerade med sitt skrik och kissade ner. Temperaturen stiger. Igar var det 35 grader utan minsta vindpust men i vart lilla stenslott ar det iskallt sa vi sover med duntacke. Min sockervadd vaknar med iskalla tassar. Nu kommer min yoghurt med frukt, valnotter och grekisk honung.

Ett par kompisar fran Aten kom och halsade pa. Vi drack drinkar pa Franco’s med utsikt mot kratern och kalderan till klassisk musik. Melina sov och vi kunde skratta at all den grekiska galna humorn. De forvantar sig att jag har stort Birthday-party pa Mykonos. Alla vill komma och jag har panik. Vem orkar fixa fest nar man knappt far sova natt? Mina kompisar har fixat ett stort hus med pool, kocken ar klar, jag behover bara bjuda in folk menar de. Puh. Jag undrar vem som ska stada, plocka, ordna allt? Nu maste jag ner och packa. Vi byter hotell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar