torsdag 3 juli 2008

Santorini-stunder

Kompisar, tack for alla kommentarer. Den grekiska datorn saknar svenska prickar sa jag skriver pricklost och pa svengelska. Ni fattar anda. Bebisen sover finally. Jag sitter pa terassen med hotelldatorn och grannen Gary avbryter mig.

Plastikkirurgen Gary is special. Minst sagt. En pratkvarn from Manhattan som  kallar Obama for kommunist. "Jag har ingenting emot svarta sa lange de tjanar lika mycket som jag och ar lika utbildade" sager han dar vi sitter med var sin ol. Hans fru ar en typ 20 ar yngre russian beauty och har fullt upp med deras 3-ariga sockersota Sasha."USA blir snart United States of Mexico" klagar han.Gary klagar pa det mesta och allt handlar om pengar. Han vet inte vem jag ar och klagar ideligen pa invandrarna. Inte sin egen fru som han importerade fran St Petersburg utan alla andra. Nar jag sager att Sodertalje tagit emot fler irakiska flyktingar an hela USA som bombade landet och borde tagit sitt ansvar for de stackarna blir han stum for forsta gangen pa hela dagen. Han har invaderat oss med sitt snack. Annars ar det underbart att fa agna all tid at min Mellie. Vi njuter av solnedgangen ihop och hon jollrar av lycka. Hon ar lite snuvig och jag ar frustrerad for jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ikvall skulle vi ha atit middag pa Santorinis basta krog men vi avbokade for hon har skrikit genom lunch och middag. En stor och bullrig servitor sa: "Perfekt for BBQ!" och klappade hennes persikokind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar