torsdag 10 juli 2008

Sista dagarna i Santorini

Bytt hotell igen. Nu bor vi mitt i stan - Fira- pa ett (handikappanpassat) Boutique-hotell faktiskt. Solen steker och vi softar inomhus mest. Promenerar tidiga morgnar eller kvallar nar solen ar snall. Tog lunch pa Nikolas Taverna som serverar genuin grekisk husmanskost. Inga torra turistsouvlaki eller mesig moussaka. Vi tog kaldolmar, kalvstifado och fyllda squash. J lar sig grekiska i samma snabba takt som Melina. Idag undervisades de i gronsaker och frukt. "Nu kan du inte ha mycket att skriva om" skrattar J nar han ser vad jag skriver. Sanningen ar att det inte hander mycket mer an att mitt lilla patisserie snuttar, ler, skrattar, jollrar, sover, skriker.... i olika miljoer. Jag har borjat ge henne kamomillte. Nej, nu ska jag ta min favoritbakelse galaktoboureko och en freddo. Nar snygga kyparen kommer for att ta bestallning pruttar min dotter hogt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar