fredag 25 juli 2008

Stukad fot och brusten blindtarm

Bloggar med solglasogonen pa. Svettigt och baddrakten droppar saltvatten. Var ute i natt och dansade pa klubbar och lyckades stuka foten pa mytomspunna Pierros. Jag dricker inte alkoholhaltiga drinkar nar jag ammar. Var inte oroliga. Sa dum ar jag inte. Men ett glas vin och ol emellanat skadar inte enligt undersokningar. Tanterna pa beachen laser skvallertidningar och dar ar vi, lilla familjen pa foton glatt ovetande. Jag i min stora hatt och solglajjor som en uggla och Mellie naken och J i sin Che-keps. Ni undrar vad de skriver. Allt de ser. Att vi ar glada, avgudar var bebis, badar och bla bla. Inga Pulitzer-nominerade artiklar direkt. Idag kom en paparazzi och tyckte jag borde tacka honom for att han inte salde bilder pa mig nar jag ammar pa stranden i skuggan. Jahaja. Tack.

Annars ar jag olycklig idag. Min systerdotter Jordana har just opererat bort blindtarmen. Hon fick dropp och den grekiska doktorn forklarade att det ar mat som gar direkt in i kroppen. Jordana 7 ar svarade att hon inte behover det for "vi har nektariner hemma hos mormor." De ar i norra Grekland och jag ar ledsen over att inte kunna vara dar och krama henne och stodja. Nu ska jag strax ringa henne nar hon vaknat upp. Snart skriver jag mer. Har en massa galet att beratta sa snart jag har en bra dator. Skickar er sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar