lördag 23 augusti 2008

Mitt nya liv börjar nu

Läste morgontidningarna med Melina i famnen. Knarket bland unga ökar. Våldet ökar. Dagen efter-pillret ökar. Aborterna ökar. Vad händer i vårt samhälle? I parken där jag promenerar med min bebis finns en offentlig toalett. Där springer unga och gamla knarkare. Häromdagen gick en ung, smal, snygg blond tjej in med två sunkiga gamla, gråa gubbar. Jag stod utanför och spanade. En halvtimme senare gav jag upp. De var fortfarande kvar. Värst av allt är maktlösheten. Frustrationen över att inte kunna göra något. Inte kunna hjälpa till.

Och nu över till något helt annat. Idag börjar mitt nya liv. Äntligen dags att gå ner mina mamma-kilon. Utan bantning. (Igår tryckte jag i mig fem muffins. Modell större.) Idag ska jag gå på ett kampsportsinfluerat danspass som heter NIA. Efter mer än ett års träningsuppehåll. Kroppen är gelémjuk och musklerna i totalt viloläge. Nu krävs krafttag för att orka bära bebisen, klara vintern och gå i bikini till jul. Jag berättar hur det gick efter passet.

Bilden ovan togs för ett par veckor sen. Tantkroppen med bullarna på magen och låren ska tränas bort och det som förr var triceps och biceps ska återigen framträda. Allt detta utan hysteri och överdrifter. Utan större uppoffringar eller hungerkänslor. Häng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar