söndag 31 augusti 2008

No more tears

Åt middag på mysiga Sardin med min kompis T som just kommit hem från Mocambique och är på väg till New York och Bali. Tog ett glas champagne som jag lyckades spilla ut på en tjejs jacka. Så pinsamt. Men hon var så trevlig att jag blev tårögd: "Det är bara bra, jag behöver ändå tvätta den här jackan" kommenterade hon min klumpighet. Vilken underbar människa. När jag kom hem fick jag igen av min Melina som ville ammas 23-01-03-06.00. Nu är jag långtidstrött men måste skriva en kolumn. Om jag bortser från alla babygym, leksaker och disken är det så fint här hemma med alla blommor jag fått. De livar upp i höstrusket. Jag badade med Mellie för en stund sen men det blev en traumatisk upplevelse. För första gången använde jag babyschampoo för fåtalet fjun på hennes lilla huvud. Men hon fick nog lite i ögonen och grät så att jag vill stämma tillverkarna som på förpackningen lovar: "No more tears"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar