söndag 24 augusti 2008

Om fåfänga och matvanor

Jag erkänner. Jag är fåfäng. Inte så att jag inte kan gå osminkad. Till vardags går jag oftast osminkad i jeans (fortfarande gravidjeans) och hästsvans. Men målet mina vänner, är att återigen platsa i min gamla garderob.Jag har varken råd eller lust att förnya den och anpassa den till mitt nya större jag.

Vaknade av Melinas jollrande och kunde knappt kliva ur sängen. NIA-passet som är en form av frigörande dans + yoga + tai chi+ kampsport satte sina spår. Jag har träningsverk i hela kroppen. Efter ett års fullkomlig frånvaro från allt som liknar ett gym är det naturligt. Men jag älskar träningsverk. Det är kvittot på att kroppen har fått göra det den är ämnad för.

Annars är jag ganska ledsen. Ledsen och orolig över mitt lilla frös matvanor. Om nätterna har jag massor med mjölk att bjuda på och hon snuttar duktigt var tredje timme. Men om dagarna känns det som att mjölken inte räcker till. Hon gråter vid bröstet och jag kan inte trösta henne med tillägg som hon vägrar ta. Jag har provat med olika sorters flaskor och olika mjölkmärken. Min Mellie såg däremot väldigt sugen ut när jag igår kväll åt Dajmglass i TV-soffan. Hon ryckte nästan ifrån mig skeden. Är det dags att börja med glass?

Bedrövad nybörjarmamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar