söndag 31 augusti 2008

Städhjälp någon?

Ni som följer min blogg vet att jag har en speciell relation till städning. Jag är en sann pedant som förlorar fotfästet vid minsta åsyn av dammtussar eller diskhögar. Nu föreslår TCO i DN Debatt att städning bör skattesubventioneras för småbarnsföräldrar. Vi borde få typ 3 timmars städning för 150 kr. Allt för jämställdheten och för att kvinnorna ska slippa städa - enligt TCO. Låter skönt men jag undrar när någon kommer på tanken hur man ska få männen att börja städa istället? Och vem ska städa städerskans hem om hon också är småbarnsförälder? Och hur ska vi kvinnor hinna göra karriär på tre timmar i veckan? Kommer vi ikapp männen på det sättet? Jag får panik. Hur ska jag spendera dessa tre städfria timmar? Ska jag skriva ett filmmanus eller vaxa bikinilinjen? Vad tycker ni om förslaget bröder och brudar?

För övrigt ska jag strypa min lillasyster Dimitra som hänger ut mitt tonårstrams på bloggen. Redan då hade jag issues med städningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar