torsdag 25 september 2008

Byxor till Bokmässan

Idag tvingades jag kompromissa med min kropp. Tog farväl av jeanshögarna från förr i min garderob men även alla mammabyxorna. Nu har jag tvingats inse att jag aldrig blir densamma igen. En söt, blåögd försäljare med det blonda håret i hästsvans plockade proffsigt fram ett par jeans i min nya storlek. Först vågade jag inte prova och ursäktade mig och mina lösa former men killen uppmuntrade med någon komplimang som jag avfärdade och vips stod jag i ett par byxor som enligt killen är kända för sitt "rumplyft". Därtill fick jag mammarabatt. Om ni nu ser en morsa på stan med rumpan i vädret vet ni vem det är. Nu ska jag packa ner byxorna för imorgon ska jag till Bokmässan i Göteborg och signera böcker. Ni hittar mig i Månpockets och Atlas monter. Kom dit! Nyp mig bara inte i rumpan är ni snälla.

Mitt husdjur Talula och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar