måndag 29 september 2008

Konst på Kulturhuset

Igår hade jag rena drömsöndagen med min familj. Jag skrev en krönika i gryningen, vi lekte med Melina och gick sen till Nan Goldin-utställningen på Kulturhuset. Se den! För 40 kr. får man en konstutställning som sammanfattar samtiden. Nan Goldin är dokumentärfotograf som tittar på dem samhället helst vill blunda bort - våldsverkare, HIV-positiva, transor, homosexuella, knarkare. Hon vänder också kameran mot sig själv och skildrar sitt eget liv, bearbetar sin systers självmord, blottar sig. När Nan Goldin misshandlats av sin älskare har hon tagit ett självporträtt på sitt demolerade ansikte.

Melina var med och studerade bilderna i sin pappas trygga famn. Jag ammade henne i filmrummet och sen käkade vi en färsk, fet pasta på Va piano. Sen promenerade vi hem och jag gick på tjejmiddag.Nu måste jag diska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar