söndag 28 september 2008

Lika som bär

Igår skulle jag ha gått på "Ladies Night" med min kompis Sofia. Det blev inte så. Istället träffade Sofia en tjej som tydligen är min klon. Hon ser precis ut som jag. Allt är identiskt - utom näsan. Det var ju tur att jag har något eget. Den här tjejen berättade för Sofia att hon nu har gett upp. Efter alla år, alla frågor, alla glada tillrop på gatan och alla grattis till bok, bebis osv har hon slutat protestera och rycker nu bara på axlarna. Givetvis har hon gynnats av att se ut som jag också- hon säger att hon har glidit förbi varenda kö på krogarna och fått lite special treatment. Jag älskar att hjälpa människor - i synnerhet utan att synas. Kul att jag kan bjuda folk på något - även om jag aldrig själv är ute nuförtiden. Roligast av allt är tydligen att hennes bror är en kopia av Martin Stenmarck. När de är ute ihop brukar folk viska: Där går Pascalidou med Stenmarck. Låter livsfarligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar