tisdag 30 september 2008

Yttrandefrihet

Vänner, även yttrandefriheten har sina gränser. Det är bara att slå upp Tryckfrihetsförordningen och lagen om yttrandefrihet. När inläggen inte längre handlar om sakfrågan utan istället rör sig i ett mörker av kränkningar, hot och hat är tidningen och ansvarig utgivare skyldig att ingripa enligt de pressetiska reglerna. Metro är den tidning som visat störst öppenhet åt alla håll. Jag har i många år skrivit i tidningen för att de respekterat folk i alla samhällsklasser och rapporterat från både förort och finkulturella salonger. Metro är både glam och getto och det passar mig perfekt. Jag är för en öppen, frisk debatt där alla kan göra sin röst hörd för ett sundare Sverige. På min blogg publiceras allt. Diskutera, debattera, tyck vad ni vill men försök inte skrämma mig till tystnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar