onsdag 15 oktober 2008

Mitt Atenska hem

Nu har jag packat väskor halva kvällen. Imorgon efter Ring P1 flyger jag, min mamma och Melina till Aten. Där ska jag lansera Taxi på grekiska, föreläsa på Svenska Institutet, sammanträda med kulturkommittén, bli intervjuad i TV och tidningar, besöka min tandläkare, städa min lägenhet, träffa vänner, betala räkningar och lite till på bara fem dagar.

Men att packa för en bebis är en säregen konstart. Nappflaskor, leksaker, näsdroppar, babyoljor, inotyol, idomin, nagelsax, solhattar, klänningar, strumpor, vagn, babybjörn, filt och kudde, nappar...

Själv flyger jag lätt då jag har ett dressingroom där nere med allt från väskor, klänningar, skor och smycken. Det är mitt favoritrum med puderrosa väggar och chokladbrun heltäckningsmatta.

Här nedan ska min Melina få krypa runt med utsikt mot Akropolis, Lecabettus och havet:

Här ska min Melli få bada och bubbla:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar