lördag 22 november 2008

Fas 44 A bad hairday!

Intervjuade filmaren Matt Wolf från New York igår kväll på Filmfestivalens Face 2 Face. Matt har gjort en fin dokumentär om geniet Arthur Russel som dog i AIDS 1992. Sen åt jag middag med min syster Sofia, min pappa och min kompis Suzanna på Mancini som är en av stans bästa italienare. Deras chokladsufflé överträffar det mesta och deras vinkällare är imponerande. Somnade 22.11. Vaknade 33 gånger i natt. Min flinga är inne i fas 44. Relationsfasen. Hon gnäller och gråter och kaxar. Vägrar sova, vägrar äta. Mammas famn är det enda som duger och seriesnutta. Nu blev vi tvungna att byta barnsäng för att hon har börjat ställa sig upp, blott sex månader gammal. Imorse när jag vaknade möttes jag av ett fett snötäcke och ett litet troll:

Jag som bitvis beklagat mig över min dotters hårlösa hägring kunde inte tro mina ögon.

Mycket kan hända över en natt.

Sen var det inget kul längre.

Nu ska jag till Rissne för att föreläsa, sen storhandla (mest barnmat och blöjor), sen gå på tårtkalas hos Anette, sen laga middag, skriva Metro-kolumn, artikel om Aten och se en film. Däremellan ska Melina ammas och bytas och läggas. Vad gör ni en lördag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar