söndag 30 november 2008

Gildas gosse och den tibetanska bebisen

Nu har jag och Melina (6 mån) lekt tittut i hela lägenheten, gungat till mormors lilla kråka, flugit flygplan, nämnt alla fingrar vid namn, badat med ankorna, masserat med olja, kämpat med gröt, välling och amning och äntligen har hon somnat. Efter tio turer. Varje gång jag lämnar rummet sätter hon sig upp i sängen med Bouboulina i armarna och skriker. En sann motdemonstrant denna dag som sammandrabbningar ägt rum i vårt land. Att vi aldrig lär oss av historien. Dagens glada nyhet är att Gilda fått en frisk liten pojk. En kopia av sin vackra mor. Hon tackar för alla era hälsningar. God natt på första advent. Och låt oss hoppas på god nattsömn.

Den här bilden tog jag i Tibet när jag var gravid i fjärde månaden. Pojken låg övergiven och tyst i ett hörn. Han togs bara upp för att matas och bytas på. Av någon märklig anledning tänker jag ofta på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar