onsdag 19 november 2008

Gravid och bedragen Del 2

H�ll i er. Nu har min v�ninna ringt och ber�ttat forts�ttningen.� Fem minuter efter uth�ngningen p� Facebook ringer hennes man fr�n jobbet och undrar hur hon kunde vara s� grym mot �lskarinnan. Sj�lv har han inget FB-konto. Tio minuter senare ringer �lskarinnans sambo och hotar min gravida kompis med att han ska st�mma henne f�r f�rtal och �rekr�nkning. Gilda har i alla fall best�mt sig f�r att l�mna sin man. Helt r�tt anser jag. Varf�r leva i en l�gn? �lskarinnan visste hela tiden att hon v�nsterprasslade med en nygift man. Vart har den kvinnliga solidariteten och systerskapet tagit v�gen? Och sist men inte minst, mannen var �ven han min kompis. Jag skriver i f�rfluten tid f�r att jag inte hur jag nu ska f�rh�lla mig till honom?

Foto: Theresia K�hlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar