söndag 30 november 2008

Lycklig lördag och sömnlös söndag

Melinas syssling Maximus var på besök hos oss igår. Han är två veckor yngre och två kilo tyngre. Min fjäder äter som en sparv och då måste man kvittra alla sånger man kan för att hon ska öppna den lilla rosenmunnen. Det var kul att få återse min halvryska kusin Dimitris och hans ryska fru efter många år. Min syster Sofia kom också med sina ljuvliga knattar - Jordana och Leo så det blev en lyckad lördag med middag och mys. De sov över så det blev en sömnlös natt för oss alla med Melina som gnäller och gråter vid1, 3, 4, 5 och slutligen 6.30. Nu har min syster Sofia bakat bullar så hela Söder doftar och tagit ut Melina på promenad. Så fort de klev ut genom dörren somnade mitt busfrö. Typiskt. När hon är hemma lever hon rövare och vill bara ställa sig upp. Själv går jag snart i tusen bitar av trötthet. Vad ska jag ta mig till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar