torsdag 25 december 2008

Julafton Anno 2008

På julaftons morgon kokade jag risgrynsgröt med en enda mandel i. Vi introducerar en ny tradition i år - J och jag och Melina. Den som vinner mandeln i gröten till frukost får en gåva av alla andra kring bordet. J hade dukat fram med små frukostklappar.

Sen bar det av till Rinkeby för Julaftsfirande. Roligt med hela tokiga familjen och gott med mammas all härliga multikultimat. Nedan den klassiska rumänsk/ryska/franska köttsalladen.

Det regnade inte direkt julklappar, barnen fick så klart men för oss vuxna var det "finanskris" som Theo skanderade i sitt jultal. Min syster Dimitra hade tömt sin bokhylla på dammiga böcker hon inte längre ville ha. Jag fick: "Bota din stress med meditation" trots att jag inte är det minsta stressad. I boken fanns också två gamla kvitton. Det ledde till årets skratt.

Melina, Jordana och Dimitra på köksgolvet. Lite trångt var det. Vad fick ni för julklappar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar