onsdag 21 januari 2009

BMI & Obamania

Suss skrev:
Du har enligt dina mått ett BMI på 21,5. BMI-gränserna är: Under 20 - underviktig, 20-25 normalviktig, 25-30 överviktig osv. GRATTIS till dig som har en åttamånaders tös och ett BMI på 21! Jag avundas dig... Själv rastar jag "volangerna" varenda dag i hopp om att jag ska komma därhän jag också. Tills dess är jag tjock och glad! =)

Det var det roligaste jag läst på länge. "Rasta volangerna varenda dag" -underbar metafor! Suss och alla ni andra BMI-kännare - jag litar och lyssnar på er. Detoxkonsulten kanske har anorektiska ideal. Dessa passar inte mig. Dagens lunch: Kall, kryddig gazpacho med grönsaker. Living food:

Dagens middag, ännu mera grönsaker med grönsaker och vitlöksdipp:

Just nu råder Obamania här. Afroamerikanerna har på några decennier gått från plantagen till presidentposten. Det är något att fira för oss alla. Läs min kolumn om andra sidan kriget här. Hoppas Obama är den fredsduva vi alla väntat på.

Michelle O knäcker! På plats var också min största idol:
Muhammed Ali - The greatest! Människorättskämpe som banade väg för Obama!
Hela världen står i givakt. Ovan bild från Kenya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar