tisdag 20 januari 2009

Dag 1 Detoxa eller dö

Lite stretching vid poolen innan läkarbesöket. Det var innan jag visste vad som väntade. Dr Alister förespråkar fasta och tycker jag är en tönt som väljer Raw/ Living Food-detoxen. I tre dagar ska jag alltså enbart äta två mål mat om dagen bestående av råa grönsaker. Till detta fruktdrinkar, vitamintillskott, vatten.
Vågen visade 55,2 kg. BMI 28,9. Säger mig ingenting men Alister menar att jag måste gå ner 5 kg. Hur fan ska jag göra det? Fattar han att jag redan gått ner 23 kg sen förlossningen utan att skära ner på choklad, glass och godis? Det tycker jag är värt att fira. Vad är det för anorexia-ställe jag hamnat på? Jag vill gå ner två kg utan att göra avkall på mat. Jag har tydligen lågt blodtryck och ska undvika Hot Yoga och ångbastun. Jag ska börja dagen, resten av livet, med äppelcidervinäger med honung i varmvatten.

Nu dricker jag vitamindrinkar och sväljer 30 tabletter med allt från psylliumfrön till magnesium. Jag som annars inte ens tar en treo. Värst av allt är att jag blev blåst på Tarmsköljningen för att jag nyligen  utsattes för ett kejsarsnitt. Därför får jag bara manuell detox:
Ett detox-yogapass, en simtur, lite skrivande i skuggan och snart ska jag hem till min bebis. Dr. Alister sa att jag ska sluta amma henne på nätterna. "Enough" konstaterade han när jag beklagade mig över sömnbristen. Samtidigt fastslog han att mitt hälsotillstånd och min kropp är sällsynt stark, frisk och ung för sin ålder. Där stannar vi en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar