fredag 23 januari 2009

Dyster daytrip

Tog en daytrip till Marina parken tillsammans med indisk-engelska Reena som lämnat ett destruktivt förhållande bakom sig och kommit till Thailand i två månader för att glömma. Själv kunde jag inte glömma min bebis i en minut. Led mig igenom hela dagsturen. Spydde nästan på speedboaten, av saknad. Det är en ny känsla.

Susan från Sidney berättade att hon har två barn. "Nice" svarade jag lagom engagerat. "It's not nice at all" svarade hon desto mer engagerat och visade bild på sin 18-årige son tillsammans med en söt blondin. "Hon är prostituerad. Kan du fatta? Och hennes mamma drev en bordell i många år. Min son är förlorad. Njut av din dotter nu när du kan för du vet inte vad som väntar." Jag drog mig undan i skuggan och läste min bok istället och längtade tillbaka till vår lilla hydda. Varför möter jag så många hawaianer här? Jo för att de kommer hit för att fixa sina tänder. Tandläkarna i USA är tydligen superdyra så det lönar sig att ta flyget till Thailand, semestra, fixa tänderna och åka hem med ett nytt colgate-smile. Det enda som fick mig att le var krabban nedan:

Dagens höjdpunkt var återföreningen med M & J. Dagsturen var inte värd saknaden. Havet går inte att jämföra med Greklands kristallklara turkosa vatten. Har jag fått hemlängtan? Jag som känner mig mest hemma när jag är långt hemifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar