torsdag 29 januari 2009

Hallå Hallunda

Åkte till Hallunda för ett författarframträdande på biblioteket men när jag kom dit lockades jag till salen intill. Där pågick ett svenskt romskt bröllop.

Flera hundra gäster firade brudparet Soraya och Alexander. Jag smet in, folk kände igen mig, ville kramas och prata och jag tog fram kameran:

 Sen gick jag till mitt:

När jag kom hem väntade detta mail:

"Tack för värmen och ljuset som du tog med dig in i den kalla och kala lokalen! Det var en stund med dörrar öppnade till hoppets grönskande ängar och de goda minnenas oceaner.
När du berättade om din dotter väcktes mina minnen till livs - minnen om min älskade Isabella när hon var liten.
Hon vandrade åter in i mitt huvud och var åtta månader och livlig och strålande och min längtans låga gjorde sig åter obrukbar.
Jag önskar dig all lycka på din väg genom livets farofyllda farvatten och även att du orkar bära din optimistiska fackla förbi alla oväntade sorger.
Hälsar Raul

Raul, I love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar